Vastgoed verwerven via vennootschap of privé?

    Inschrijven

    Om in te schrijven moet u eerst ingelogd zijn.

    Inloggen

    Investeren in vastgoed met een vennootschap kan rendabel zijn. Maar de aankoop van een onroerend goed via een vennootschap moet in het licht van een heleboel factoren goed overwogen worden. U heeft een fiscaal lange termijnplan nodig. Wanneer is het opportuun om vastgoed privé aan te kopen i.p.v. via een vennootschap?

    Tijdens het multidisciplinair seminarie analyseert specialist Philippe Saelens alle fiscale aspecten die verbonden zijn aan de verwerving van vastgoed.

    De volgende thema’s worden behandeld:

    • Vastgoed kopen met een vennootschap: wat zijn de voor-en nadelen?
    • Waar moet een patrimoniumvennootschap anno 2023 op letten?
    • Vastgoed privé kopen: wat zijn de voor-en nadelen?
    • Vastgoed verwerven via zakelijke rechten: welke onroerende zakelijke rechten zijn op heden nog aan te bevelen?
    • Zijn vruchtgebruikconstructies nog aan te raden? Hoe kunt u de aanvallen van de fiscus counteren? Hoe kunt u anticiperen?
    • Wat is fiscaal de meest optimale weg voor een tweede verblijf?
    • Hoe gebeurt de waardebepaling van vastgoed?
    • Hoe financiert u de aankoop van vastgoed met een vennootschap?
    • Hoeveel en welke vastgoedkosten kunt u aftrekken?
    • Wat zijn de fiscale gevolgen zoals de meerwaardeproblematiek?
    • Hoe kunt u het onroerend goed naar u privé halen?
    • Wat bij de latere overname van de vennootschap waarin vastgoed zit?
    • Waar moet u opletten met het oog op successie?

    Dit seminarie is een live webinar.  Als deelnemer ontvangt u vooraf een link. Hiermee kunt u op de vastgelegde datum en startuur inloggen en het seminarie live volgen. U kunt de recording ook uitgesteld bekijken.

    Tijdens het webinar kunt u uw persoonlijk vraagstuk voorleggen aan de spreker.

    Tijdsindeling

      Deelnameprijs

      € 200,00 (Excl. BTW)

      Door gebruik te maken van de KMO portefeuille kunt u een subsidie ontvangen van 30% (kleine ondernemingen) of 20% (middelgrote ondernemingen) op de deelnameprijs (exclusief btw). Ons registratienummer is DV.O207764. Kies het thema 'Financiële geletterdheid - fiscaliteit en belastingen'.  Het bedrag van de projectaanvraag is € 200,00.

      Attesten

      ITAA - Institute for Tax Advisors and Accountants - 3 uren categorie A
      IBR - Instituut van de Bedrijfsrevisoren - 3 uren
      BIV - Beroepsinstituut van vastgoedmakelaars - 3 uren
      NKN - Nationale Kamer van Notarissen - 3 punten

      Om het attest permanente vorming te bekomen dient u de aanwezigheidsvragen en de eindtoets tijdens de livestream te beantwoorden! Er wordt géén attest permanente vorming uitgereikt indien u enkel uitgesteld kijkt!

      De attesten ITAA worden rechtstreeks ingelezen bij het ITAA.
      De attesten notariaat worden rechtstreeks ingelezen via P&E.
      De attesten BIV worden rechtstreeks ingelezen via EDUX.
      U dient dus zelf verder niets te ondernemen!